CD&V Zwalm wordt CD&V PLUS voor verkiezingen

Huidig schepen voor CD&V, Eric De Vriendt uit Roborst, zal de lijst trekken.

‘Naast de CD&V-kandidaten zullen de Zwalmse kiezers ook een aantal nieuwe, inhoudelijk sterke kandidaten terugvinden, die als onafhankelijke op de lijst zullen staan', zegt Bernard Vanderstede, voorzitter van CD&V Zwalm. ‘De volledige lijst met 19 kandidaten geven we nog niet prijs, maar we lichten al een tip van de sluier. Na lijsttrekker Eric De Vriendt volgt als eerste PLUS-kandidaat huidig OCMW-voorzitter Karim Derijst. Huidig schepen Baudouin Ghys zet ook zijn schouders onder de lijst. Oudgekenden van CD&V zijn Magda Picard, die zeer actief is bij Vrouw en Maatschappij, en Daniël Vanderstichelen, die in de OCMW-raad zetelt.'

B-fastteam

De versterking voor CD&V komt van jurist Bernhard Ardaen, die recent nationale aandacht kreeg met zijn boek over de Dexiacrisis, Josiane Ghistelynck, die lang actief was bij de fanfare en steeds de helpende hand is bij sportkampen van SK Munkzwalm, en verpleger op radiologie en ervaringsdeskundige als drugbegeleider, Filip Vanderbeken en Christine Deschaumes, directeur van basisscholen in buurgemeente Gavere.

De PLUS-kandidaten zijn verder maatschappelijk werkster bij Familiezorg Cindy Van de Velde, de pas afgestudeerde onderwijzer Pieter Eeckhout, Chantal Wolters geëngageerd rond zorg, gezin en natuur, licentiaat geschiedenis Annelies Keppens en doctor in de geneeskunde en ex-lid van het B-fastteam, Karen Pien.

uit Het Nieuwsblad