CD&V-PLUS gaat samenwerken met Open VLD

Bernard Vandestede

Toegegeven, de uitslag van de verkiezingen viel onder onze verwachtingen. Ons als verliezer van de verkiezingen beschouwen is echter een brug te ver, wel integendeel.

De vernieuwing binnen de partij werd ruim een half jaar geleden ingezet. Enkelen konden zich niet verzoenen met het rechtlijnige beleid en verlieten de partij, weliswaar zonder succes. Daartegenover kwamen jonge en gemotiveerde dorpsgenoten ons vervoegen, wel degelijk mét succes.

De visie van CD&V-PLUS is te besturen op een ethisch verantwoorde manier, zonder kapsones en franjes. Tijdens het overleg met de partijvoorzitter en de lijsttrekker van Open VLD viel mij meteen op dat ook zij dit als eerste voorwaarde stelden. Is het een illusie te besturen met 2 partijen die elkaar een succesje gunnen? Zeker en vast niet! Is het mogelijk te besturen met twee strekkingen die elkaars mening respecteren, overleggen en uiteindelijk een gemeenschappelijk besluit nemen? Wij denken samen van wel. Wij zijn er zelfs van overtuigd!!

Wij gaan ons als CD&V-Plus ploeg, samen met Open VLD, in de komende zes jaar voor de volle honderd procent inzetten om een programma uit te voeren waarbij de Zwalmenaar de uiteindelijke winnaar van deze verkiezingen wordt.

Bernard Vanderstede

Voorzitter CD&V, woordvoerder CD&V-PLUS